یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: محمدباقر قالیباف شهردار تهران که به‌نظر می‌رسد به پای ثابت جلسات روز یکشنبه شورای شهر تهران تبدیل شده باشد در یکصدوچهارمین جلسه این شورا از طرح کاهش مصرف انرژی برق در مجموعه شهرداری تهران سخن گفت.

با توجه به بحران تامین آب و برق، قالیباف میزان برق مصرفی شهرداری تهران را با تمامی زیرمجموعه‌هایش ۵۶۰۰ مگاوات اعلام کرد و به اعضای شورای شهر قول داد در قدم اول با کاستن ۱۰ درصدی مصرف برق این رقم را به ۵۰۰۰ مگاوات تقلیل دهد.

اعضای شورای شهر علاوه براین از شهرداری خواستند برنامه‌هایی را در جهت فرهنگ‌سازی‌ مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آب و برق به اجرا درآورد.

از سوی دیگر کمیسیون عمران شورای شهر مامور شد تا راهکارهای کاهش مصرف آب و برق را بررسی کند .گام اول از نظر سخنگوی شورای شهر تهران تغییر تمامی لامپ‌های شورا ی شهر به کم‌مصرف است.

دانشجو از شهروندان تهرانی وبه ویژه اصناف خواست تا در ساعات اوج مصرف، مصرف بهینه آب و برق را رعایت کنند.

وی در پاسخ به همشهری درباره سرانجام تهیه طرح جامع نورپردازی شهر تهران گفت: متأسفانه در حال حاضر شرایط نور در شهر تهران به‌طور علمی پیگیری نمی‌شود و نورپردازی شهر تهران سامان لازم را ندارد و از این بابت شهر تهران با مشکل مواجه است.

به‌طور مثال در بسیاری از مکان‌ها حداقل نور مصنوعی را نداریم و در بعضی جاها می‌توانیم بدون مشکل، میزان مصرف برق برای تامین روشنایی را کاهش دهیم.

دانشجو در مورد تهیه طرح جامع نور شهر تهران توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: تهیه این طرح توسط مشاور در حال انجام است و این سازمان قرار است در مورد نورپردازی در میادین و اماکن اصلی شهر بررسی‌های جدی را صورت دهد.

دیروز لایحه فراهم کردن امکانات مورد نیاز هیأت‌های اجرایی نظارت بر برگزاری انتخابات مجلس هشتم به تصویب رسید که براساس آن شهرداری تهران کمک یک میلیارد تومانی را در قالب هزینه کرد در اختیار فرمانداری تهران قرار داده است.

برنامه زمان‌بندی پایبندی شهرداری به طرح جامع

به گفته دانشجو، کمیسیون‌های سه‌گانه شورای شهر درصدد تدوین برنامه زمان بندی برای شهرداری تهران در مورد میزان پایبندی شهرداری به اجرای تکالیف خود در طرح جامع هستند.

دانشجو به همشهری درباره اینکه چرا اطلاع‌رسانی مناسبی در مورد تصویب طرح جامع آن طور که درشان این طرح باشد از سوی شورای شهر صورت نگرفته، ضمن تایید نبود اطلاع‌رسانی دقیق، کوتاهی در این امر را بر عهده شورای شهر ندانست و گفت: وظیفه اطلاع رسانی در مورد تصویب و ابلاغ طرح جامع در اختیار مدیریت شهری نبود.

وی افزود: طرح جامع شهر تهران، از کانال‌های مختلفی گذشته تا به تصویب نهایی رسید. شاید علت اینکه در مورد آن اطلاع‌رسانی مشخصی صورت نگرفته، این است که در هر یک از مراحل، از سوی مراجع دیگر مورد اطلاع‌رسانی قرار گرفته است.

وی رسالت شهرداری و شورای شهر را پیش از آنکه اطلاع رسانی در مورد این طرح بداند، پیگیری و وسواس و دقت نظر در اجرای آن دانست تا نفعش به همه شهر برسد.

طرح  ترویج آثار و اندیشه‌های امام خمینی

به موجب طرح الزام شهرداری تهران به ترویج آثار و اندیشه‌های امام خمینی که یک فوریت آن در جلسه روز گذشته شورای شهر به تصویب رسید، ساماندهی و بازپیرایی خیابان ایران و محله جماران، طراحی و ساخت یادمان حضرت امام خمینی  در بهشت زهرا با حفظ شأن ایشان مدنظر قرار گرفت.

کد خبر 53893

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز